به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، حجتالاسلاموالمسلمین علیرضا سعیدی در بازدید از مراحل پایانی تکمیل فاز نخست خط دو قطار شهری کرج و حومه در جمع خبرنگاران، گفت: با بهرهبرداری از مترو شاهد تأثیر مثبتی بر روند کاهش ترافیک درونشهری و ارتقای شاخصهای زیستمحیطی خواهیم بود و مجموعاً حرکت جهانی در جابهجایی مسافرین درونشهری انتقال ترافیک از سطح به عمق زمین است.
وی افزود: البته کارشناسان معتقدند که اولویتبندی تقویت ناوگان حملونقل درونشهری باید به سمت و سویی باشد که ابتدا تاکسیها و اتوبوسها نوسازی شوند، فرهنگ دوچرخهسواری در مسیرهای کوتاه تقویت گردد و سپس مترو یا تراموا بهعنوان سطوح بالاتر مورد تأکید قرار گیرند؛ چراکه تأثیر آنها بر آلودگی هوا، زیبایی بصری شهر و بهداشت روان شهروندان بهمراتب بیشتر از مترو است.
عضو کمیسیونهای فرهنگی و سلامت شورای ششم کرج گفت: البته چالش جدی ما در بحث ترافیک مربوط به ترددهای فیمابین تهران و البرز و بهنوعی سفرهای برونشهری است که با توجه به جابهجایی روزانه حداقل ۳۰۰ هزار نفر توسط خط ۵ متروی پایتخت، افزایش تعداد قطارها و واگنها یا احداث ریل جدید در کنار ریل کنونی باید مدنظر قرار گیرد.
حجتالاسلام سعیدی ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی و درآمدی شهرداری کرج انتظار داریم که دولت محترم حمایت مالی برای تکمیل پروژه ملی قطار شهری داشته باشد چراکه حدود ۱۴ کیلومتر تونل حفاریشده در عمق زمین همراه با هزینههای سنگینی که برای سایر عملیاتهای عمرانی و خریداری تجهیزات صورت گرفته تنها زمانی قابلاستفاده خواهد بود که ایستگاهها بهصورت زنجیرهای فعالیت داشته باشند و مهمتر آنکه به ایستگاه شهید سلطانی در محدوده پل فردیس متصل گردند.
وی اولویت پروژه قطار شهری را اتصال به ایستگاه شهید سلطانی اعلام کرد و گفت: با توجه به حجم بسیار بالای جابه جایی روزانه مسافر بین تهران و کرج، افزایش تعداد قطارها و واگن ها از بیشترین ضرورت برخوردار است.
ارسال نظر